Giger Bar Statue

Giger Bar statue

Gegerova barová socha je ikonické torso biomechanické ženy vytvořené podle designu švýcarského surrealistického umělce H. R. Gigera, známého především díky svým pracím na filmu "Vetřelec" (Alien). Socha se nachází v Giger Baru, což je tematický bar plný Gigerových vizuálně strhujících a organicky mechanických designů. Socha se vyznačuje temnou, biomechanickou estetikou, která kombinuje lidské a strojové prvky, vytvářející děsivý, avšak fascinující umělecký kousek. Tato socha je nejen ozdobou baru, ale také oslavou Gigerovy jedinečné umělecké vize.

Giger Bar Statue

Plagiát sochy z ABS s chromovou povrchovou úpravou a ocelovým pilumem je velká 10 x 10 x 28 cm váží 170 gramů.


Secrets of Kandahar – Circa 1923

Secrets of Kandahar - Circa 1923

Vítejte ve fantastickém světě Kandaháru. Hudební video realizované za pomoci nástrojů umělé inteligence, kde se nemyslitelně mísí prvky dokumentárních záběrů arabské kultury s bizarně vypadající technologií, hyperkýčem, dadaismem a techno mystikou. 

Prvotina AI kapely: Secrets of Kandahar | Album: Circa 1923. Předpremiéra synthwavové klipu vytvořeného zapomocí MidJourney, Runwayml a Udio #aimusicsynthwavevideo. Příběh Kandaháru je vlastně jeden z prvních AI meme. Asi před rokem jsem zaznamenal, že kdosi vytvořil mysteriozní grafiku která se nazývala "Giant of Kandahar" a tuto gernerovanonou fotografii použil jako clikbait pro své mysteriozní stránky. Samozřejmě, že se tato fotka stala legendární, ale sláva neměla dlouhého trvání. Komunita AI umělců ze skupiny Cursed AI, která se baví nesmysly vyprodukovanými umělou inteligencí celou záližitost rozklíčovala a jednotliví ai umělci začali generovat podobné zhovadilosti.

Byl jsem samozřejmě jeden z nich. Inu věc zašla tak daleko, že ostatní ai umělci začali Kandahár nenávidět, neb každý den se plnila zeď skupiny těmito obskurnostmi a tak toto téma bylo zde navždy zapovězeno a kdo postnul Kandahar, ten dostal ban. Nicméně mě estetika tohoto promptu tak zaujala, že jsem ji vlastně nikdy neopustil a zhruba po roce, kdy jsem si omylem MidJourney zaplatil na rok dopředu opět přede mnou jasně vyvstalo toto ošemetné téma. Za ten čas už jsem se něco naučil a zdokonali jsem se v MJ (mimochodem kompletně jsem přeložil celou příručku) a díky přičuchnutí k dalším nástrojům a pořádání AI výstavy #Singularity - Human Expiration:2045 jsem nyní vytvořil kompletní hudební klip, který doufám ještě dotáhnu do konce, neb jak říkám, ještě je to mokrý.  Čtvercový formát videa jsem volil kvůli tomu, že historické fotky nebo spíš formáty byly čtvercové jako u polaroidu a ta nejednotnost stylů, má navazovat různé záběry z rozdílných časových obdobích v divném světu Kandaháru.

Takže vizuál jsem pojal zcela lyricky a nepříběhově jako sled banálních celků s přiznaným kouzlem nechtěného. Když generuji, vždycky jdu s konkrétní představou, ke které se díky funkcím díky Vary region a Remixů  v MJ - snažím k ní přiblížit, když chci být jo konkretní jdu do SD a trénuju si pro to model a proháním to ControlNetem s obrazovou předlohou, kterou si nakreslím.

Story

Welcome to the fantastic world of Kandahar. A music video made with the help of artificial intelligence tools, which unthinkably mixes elements of documentary footage of Arab culture with bizarre-looking technology, hyperkitsch, Dadaism and techno mystique. 

AI band's debut album: Secrets of Kandahar | Album: Circa 1923. Preview of synthwave video created with the help of MidJourney, Runwayml and Udio #aimusicsynthwavevideo. The story of Kandahar is actually one of the first AI meme. About a year ago, I noticed that someone created a mystery graphic that was called "Giant of Kandahar" and used this gernerated photo as a clikbait for their mystery site. Of course, this photo became legendary, but the fame was short-lived. The community of AI artists from the Cursed AI group, which entertains with AI-produced nonsense, unraveled the whole mystery and individual ai artists started generating similar abominations.

I was one of them, of course. Inu thing went so far that other ai artists started hating Kandahar, because every day the group wall was filled with these obscurities and so the topic was banned here forever and whoever posted Kandahar got banned. However, I was so intrigued by the aesthetics of this prompt that I never actually left it, and after a year or so, when I accidentally paid MidJourney for a year in advance again, this tricky topic clearly came up in front of me. In that time I've learned and perfected MJ (I've completely translated the entire manual, by the way) and thanks to sniffing other tools and hosting the AI exhibition #Singularity - Human Expiration:2045, I've now created a complete music video which I hope to finish, because as I say, it's still wet.  I chose the square format of the video because the historical photos or rather formats were square like a polaroid and the disparity of styles, it's meant to relate different shots from different time periods in the strange world of Kandahar.

So I conceived of the visuals in a completely lyrical and non-narrative way as a sequence of banal units with an admitted charm of the unwanted. When I'm generating I always go with a specific idea, which I try to get close to thanks to the features thanks to the Vary region and Remixes in MJ - when I want to be yeah specific I go to SD and train a model for it and run it through ControlNet with the image I draw.

View Project

Text písně

[Verš 1]
Pod půlměsícem začínají hrát stíny.
Šepot ve vzduchu, jako tajemství, která prozrazujeme
Pod půlměsícem začínají hrát stíny.
Tajemství ve vzduchu, všechno, co jsem nemohla říci

[refrén]
Chyceni v tvé tajemnosti
V tomto arabském týdnu
Promočená pod neonem
Cítím se tak vzdálená

[Verš 2]
Písečné duny zakrývají stopy, ztracené v ozvěnách nocí
Vzpomínky padají dolů, mizí z dohledu
Písečné duny zakrývají stopy, ztracené v ozvěně nocí
Ozvěny se ztrácejí v čerň, v tichu našich bojů.

[refrén]
Chyceni v tvé tajemnosti
V tomto arabském týdnu
Promočená pod neonem
Cítím se tak vzdálená

[Bridge]
Tvůj hlas jako modlitba
Strašidelný ve vzduchu
V tomto pouštním snu
Praskám ve švu

[Chorus]
Chycený v tvé mystice
V tomto arabském týdnu
Promočená pod neonem
Cítím se tak vzdálená

Lyrics

[Verse 1]
Underneath the crescent moon, shadows start to play
Whispers in the air, like secrets we betray
Underneath the crescent moon, shadows start to play
Secrets in the air, everything I couldn't say

[Chorus]
Caught in your mystique
In this Arabic week
Drenched under neon
I feel so far gone

[Verse 2]
Sand dunes cover tracks, lost in echoing nights
Memories tumble down, disappear out of sight
Sand dunes cover tracks, lost in echoing nights
Echoes fade to black, in the silence of our fights

[Chorus]
Caught in your mystique
In this Arabic week
Drenched under neon
I feel so far gone

[Bridge]
Your voice like a prayer
Haunting through the air
In this desert dream
I'm breaking at the seam

[Chorus]
Caught in your mystique
In this Arabic week
Drenched under neon
I feel so far gone

Zde máte moji surrealistickou galerii materiálů, která bych ještě rád rozvedl... uvidíme. 

Jestli chcete někomu paděkovat, tak poděkujte tomuhle pánovi.

Giant of Kandahar circa 1923

Další písně a hudební klipy od kapely Secrets of Kandahar

Broken Heart
Giants
Saucers
Parallax
Cosmic Dance

Replika rukojeti šavle

Rukojeť četnické šavle vzor 24

Původní rukojeť je z bukového dřeva, uvnitř vyhloubena pro stopku a je potažena kozinkou, ještěří nebo rybí kůží. Rukojeť je ozdobena drátkem spleteným do řetízku. Na horním konci je rukojeť rozšířena v hlavici a od hlavice dolů je opatřena žebry k pohodlnějšímu držení. Pod posledním spodním žebrem přiléhá kroužek k rukojeti. Hřbet pokrývá zadní stranu a hlavici rukojeti. Nahoře je vypilován pro hlavici koše. Moje práce byla vymodelovat a vytvořit 3D tisknutelnou repliku rukojeti podle nestandartní repliky hřbetu rukojeti, tak aby seděla na kopii stopky čepele a originální kroužek rukojeti a šroubek stopky čepele. 

View Project

Tehdejší řezbář nebo dělník, který tuto součástku vytvářel musel být nesmírně zručný. Já jsem si na začátku říkal, jak to bude jednoduchá práce, ale nakonec se vše ukázalo dost složité. Podívejte třeba na ty vruby rukojeti, které jsou dělané do spirály tak, aby jimi prošel oplet dratovým řetízkem. Nebo třeba věc, která není vidět a tou je vnitřní čast kam se zasouvá stopka. Tam jsem si díky 3D tisku mohl dovolit větší přesnost a těsnost díry u konce rukojeti v opozici tam kde dosedá malík, jsem si dovolil malou odchylku oproti originálu, což pomohlo k lepší stabilitě na hřbetu. Musím každopádně říct, že naši předci byli opravdu šikovní.

Ve videu je vidět složitost tvaru rukojeti  vzor 24 B.

Pro představu: kompletní replika od společnosti Mikov 

Stejně jako u ostatní výzbroje byly po vzniku ČSR několik let používány trofejní poboční zbraně přivezené legionáři nebo zanechané na území republiky po rozpadu Rakousko-Uherska. S výjimkou jezdecké šavle vzor 1904 však žádná z rakousko-uherských pobočních zbraní nebyla v československé armádě zavedena jako regulérní předpisový model. Předpisem MNO D-XIII-1a z roku 1924 byla do výzbroje zavedena jednotná šavle vzor 24, která se stala poboční zbraní důstojníků všech druhů zbraní, s výjimkou letectva.

Šavle pro důstojníky armády je někdy v prvorepublikových předpisech označována jako vzor 24 A, šavle pro rotmistry a strážmistry jako vzor 24 B. Všechny šavle i kordy, které byly v období první Československé republiky ozbrojenými a uniformovanými složkami (policie, četnictvo, finanční stráž) užívány, z těchto dvou vzorů vycházely a liší se od nich často jen drobnými úpravami ve výzdobě koše nebo počty jeho úponků.

Mírně zakřivená čepel je broušena po jedné straně, její povrch byl u služebních šavlí matován, u vycházkových niklován. Šířka čepele byla u vycházkových šavlí do 20 mm, u služebních 23-25 mm. Čepele byly vyráběny v různých délkách, rozhodovala tedy výška postavy a byla-li zavěšena, měla dosahovat ke kotníku levé nohy.

Jílec zbraně je tvořen rukojetí a košem. Rukojeť byla vyrobena z bukového dřeva, potažena rybí kůží z vyzy velké nebo jesetera a ovinuta splétaným drátkem z bílého kovu. Koše šavlí byly lisovány ze slitiny mědi a niklu v poměru 80:20. Tento materiál byl k výrobě užíván zejména dominantním výrobcem chladných zbraní v období první republiky, firmou Wlaszlovits ve východoslovenském Štósu. Menší firmy tento poměr většinou nedodržovali. Koše šavlí pro rotmistry armády od firmy Hynek Hojtaš Praha byly například vyráběny z poniklovaného železného plechu, takže oproti standardnímu výrobku firmy Wlaszlovits byly silně magnetické a v případě poškození povrchové úpravy bývaly napadány korozí.

Na vnější straně je koš šavle vyklenutý a na třech místech proříznutý, takže tvoří tři páskové úponky. Celá vnější plocha koše je zdobena stylizovanými lipovými ratolestmi, uprostřed oblouku je umístěn malý státní znak.

Pochvy šavlí jsou vyrobeny z ocelového plechu, jejich povrch je niklován. Obústek je do pochvy zalisován s malým přesahem. Pochvy jsou opatřeny jedním nebo dvěma pevnými závěsnými očky podle toho, ve které době a jakým způsobem byla šavle nošena.

Součástí zbraně byl také třapec (portepé), bez něhož nesměla být šavle nošena. Skládal ze žaludu a upevňovací pásky. Zprvu byl třapec pro generály vyroben za zlatého a pro důstojníky ze stříbrného dracounu. Rotmistři nosili třapec z červené safiánové kůže. Později byl třapec ze zlatého dracounu určen pro důstojníky a ze stříbrného pro rotmistry. Poddůstojníci nosili třapec z hnědé vlny a hedvábí. Třapec se vázal kolem jílce a protahoval mezi úponky koše.

Po odstranění spodního kroužku pochvy se při služebních úkonech (dozorčí a strážní služba, přehlídky, raport) šavle nosila v koženém závěsníku, který se dvěma karabinkami připínal do oček na služebním pásu, tzv. dohodě. Šavle pak visela svisle podél levé nohy. Při služebních úkonech mimo tvar a při soukromých příležitostech, kdy důstojníci a rotmistři nosili vycházkový pás, se na očko tohoto pásu připínal karabinkou závěsný řemínek, na jehož druhém konci byla také karabinka, jež se připnula na horní kroužek pochvy. Šavle pak byla nošena v levé ruce. Pokud potřeboval nositel zbraně mít obě ruce volné, bylo možné šavli očkem pochvy zavěsit na hák, který byl v horní polovině závěsného řemínku. Šavle poté opět visela svisle podél levé nohy.

Délka 919 mm, délka čepele 781 mm, šířka čepele 24 mm, hmotnost 682 g, hmotnost s pochvou 1070 g.